Humanistika na sekundarni ravni

HUMANITISTIKA

Filozofija S6-S7


Pri pouku filozofije se bodo dijaki naučili osnov logične argumentacije, sklepanja, utemeljevanja lastnih stališč in razumevanja stališč sogovornika. Dijaki lahko izberejo filozofijo kot dvourni ali štiriurni predmet. Dvourni pouk filozofije je obvezen za S6 in S7. V dveh letih bodo dijaki obravnavali teme iz področji epistemologije (spoznavne teorije), etike, politične filozofije in filozofske antropologije. Namen programa filozofije je doseči naslednje učne cilje: 


·      prepoznavanje filozofskih področij in njihovo povezovanje s sodobnim svetom z intelektualno radovednostjo, 

·      povezovanje idej in različnih načinov spoznavanja na podlagi dokazov, 

·      priznavanje omejitev človeških spoznavnih zmožnosti in jezika, 

·      premagovanje egocentričnega, etnocentričnega in stereotipnega mišljenja, 

·      priznavanje in razumevanje idej, ki niso lastne, 

·      kritično vrednotenje moči filozofskih idej, diskurza, besedil in drugih oblik človeškega izražanja, 

·      zmožnost prehajanja od konkretnega k abstraktnemu, od posebnega k splošnemu in obratno. 

 

Ob koncu dvournega programa filozofije bo lahko dijak izbral filozofijo kot enega od zaključnih ustnih izpitov (matura). Med letom bodo dijaki pridobili ocene iz lastnega projektnega dela, ustnega ocenjevanja ter pisanja filozofskega eseja. Prav tako lahko dijaki lahko izberejo filozofijo kot štiriurni predmet. V tem primeru bodo obravnavali enaka področja filozofije kot v dvournem programu, vendar bolj poglobljeno in z dodatnimi vsebinami ter filozofskimi avtorji. Prav tako je v štiriurnem programu predvideno več časa za pripravo na pisanje filozofskega eseja. Če dijak obiskuje štiriurni program, lahko izbere filozofijo kot ustni ali pisni zaključni izpit (matura). 


Etika S1-S7


Cilj pouka etike je zagotoviti moralno vzgojo, ki je utemeljena na svobodni misli, neodvisna od specifičnih filozofskih okvirov.  


Ta predmet je namenjen vsem učencem in jih želi z odprto razpravo naučiti naslednjih kompetenc:  


·      Iskanje skladnih in jasnih odgovorov ob doslednem spoštovanju dejstev in racionalnih idej. 

·      Zavzemanje za osebno, odgovorno držo, ki spodbuja samozadostnost in odprtost. 

·      Razvijanje pristnega moralnega kodeksa, ki temelji na strpnosti, vključno z zmožnostjo izzivanja samega sebe. 

 

Učitelji pri pouku uporabljajo različne učne metode in dajejo prednost debatam, spodbujajo strategije aktivnega in strpnega poslušanja ter spoštujejo pravico vsakega, da prispeva k razpravi ali pa jo vodi. Cilj tega predmeta je iskanje soglasja ali vsaj spodbujanje pozitivnega razvoja razprave v duhu pedagoškega humanizma. Primeri nekaterih dejavnosti pri pouku so: uporaba besedil, tiska, dokumentarnih videoposnetkov, predstavitve učencev, skupinsko delo, igre vlog, razprave, ekskurzije, razstave itd.  


Letniki od S1 do S3 imajo etiko dvakrat na teden, medtem ko imajo razredi od S4 do S7 ta predmet enkrat tedensko. Učenci so pri pouku etike v razredih od S1 do S3 ocenjeni z oceno A, medtem ko učenci v razredih od S4 do S7 pridobijo dve oceni, in sicer A in B. Pri oceni A pa se upošteva sodelovanje učencev pri pouku, ocena B pa temelji na poznavanju dejstev in kakovosti učenčeve argumentacije 


Predmet se od letnika S3 naprej poučuje v L2 (prvi tuji jezik), ki pa ga vsi učenci ne obvladajo nujno na visoki ravni. Učitelji zato pri ocenjevanju upoštevajo te morebitne razlike v znanju učencev. 

Share by: