Šolska svetovalna služba

Šolska svetovalna delavka je psihologinja Petra Vincetič. 


Šolska svetovalna služba je namenjena učencem, staršem in učiteljem. Sodeluje pri prepoznavanju in delu z učenci s posebnimi potrebami. Nudi pomoč učencem pri reševanju učnih, osebnih in družinskih težav, prav tako pomaga učencem v stiskah in pri reševanju konfliktov v medosebnih odnosih. Učiteljem pomaga pri reševanju konfliktnih situacij v razredu in pri psihološkem opismenjevanju. Staršem pomaga reševati težave pri otrokovem odraščanju, oblikovanju učnih navad, pri vedenjski in čustveni problematiki.


Govorilne ure: 

Vrtec in primarna sekcija – ponedeljek ob 8.00 – 9.00

Sekundarna sekcija – sreda ob 8.00 – 9.00


Kontakt: 

E-mail: petra.vincetic@sclj.si

Telefon: +386 31 704 319


 

STATUS ŠPORTNIKA 


Pogoji za pridobitev statusa športnika:


Pogoj za pridobitev statusa učenca ali dijaka perspektivnega športnika je registracija pri nacionalni športni panožni zvezi in tekmovanje v uradnih tekmovanjih nacionalnih panožnih športnih zvez. 

Pogoji za pridobitev statusa učenca športnika in pogoji za dodelitev ostalih vrst statusa so navedeni v 2. člena Pravilnika o prilagajanju šolskih obveznosti: https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/17574


Navodila za  pridobitev statusa športnika: 


Starši učenca ali učenec za pridobitev statusa športnika zaprosijo:


1.     Starši takoj v začetku šolskega leta izpolnijo vlogo, v kateri podajo pisno prošnjo z obrazložitvijo, zakaj učenec/učenka potrebuje status vrhunskega ali perspektivnega športnika. Vlogo oddajo svetovalni službi. 

2.     Vloga vsebuje tudi: a) potrdilo kluba, b) potrdilo panožne zveze, c) urnik treningov, in č) seznam in urnik predvidenih tekmovanj ter d) listino o dodelitvi naziva vrhunski športnik (če gre za status vrhunskega športnika).

3.     Rok za oddajo vloge je 15. 9., prošnje oddane po 30. 9. se zavrnejo. 


Po prejemu vloge si ravnatelj pridobi mnenje razrednika (za prvo triado) oziroma mnenje oddelčnega učiteljskega zbora (za drugo in tretjo triado). V skladu z mnenjem izda SKLEP o dodelitvi/mirovanju ali prenehanju statusa glede na upoštevanje pogojev za pridobitev statusa. Izdela se pisni dogovor o prilagajanju šolskih obveznosti. Pisni dogovor o prilagajanju šolskih obveznosti začne veljati z dnem, ko ga učenec/dijak vrne podpisanega s strani staršev, učenca/dijaka in kluba.


Prilagajanje šolskih obveznosti:


S sklepom o dodelitvi statusa se določijo medsebojne pravice in obveznosti, povezane s statusom. Prilagodijo se: 

-        obdobja obvezne navzočnosti pri pouku

-        obveznosti učenca oziroma dijaka pri pouku (vaje, seminarske naloge, obvezne izbirne vsebine, strokovne ekskurzije in drugo)

-        načini in roki za ocenjevanje znanja 


Šolske obveznosti se prilagodijo v skladu s Pravilnikom o prilagajanju šolskih obveznosti: https://www.uradni-list.si/glasilo-uradni-list-rs/vsebina/17574

Šolske obveznosti se prilagodijo s pisnim dogovorom, ki ga podpišejo ravnatelj, starši, učenec/dijak in klub.


Obrazci:

Vloga za status učenca perspektivnega športnika

Vloga za status dijaka perspektivnega športnika

Pisni dogovor o prilagajanju šolskih obveznosti za učenca perspektivnega športnika 


 

UČNE TEŽAVE IN USMERJANJE OTROK


Evropska šola se s posebno pozornostjo loteva tudi reševanja učnih in drugih težav, ki so opredeljene v Zakonu o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami: otroci z motnjami v duševnem razvoju, otroci z govorno jezikovnimi motnjami, oslepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije, gluhi in naglušni otroci, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja in otroci z avtističnimi, čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov vzgoje in izobraževanja. 


Pri nudenju podpore šola sledi petstopenjskemu modelu pomoči (po L. Magajna, idr., 2008, Koncept dela učne težave v osnovni šoli, ZRSŠ): 


1.     Pomoč učitelja pri pouku (interna individualizacija in diferenciacija), pri čemer šola dopolnilnega pouka in podaljšanega bivanja ne izvaja.

Učitelj je ponavadi prvi, ki učne težave opazi in učencu pomaga s prilagoditvijo metod in oblik dela med poukom. Spremlja učenčevo sodelovanje in napredek ter učinkovitost posamezne prilagoditve. 


2.     Pomoč šolske svetovalne službe 

Če učenec kljub prilagoditvam pri pouku ne izkaže napredka, se na pobudo učitelja ali staršev v projekt pomoči vključi tudi svetovalna služba. Če učenec potrebuje individualizirano obravnavo, šolska svetovalna služba razredniku pomaga oblikovati izvirni delovni projekt pomoči, v katerem se načrtuje razvoj posameznih področij učenja. Svetovalna delavka razrednikom pomaga opredeliti učne težave ter svetuje pri izbiri prilagojenih metod in oblik dela pri pouku.


3.     Dodatna individualna in skupinska pomoč

V kolikor se učne težave kljub učiteljevi dodatni pomoči in pomoči svetovalne službe še vedno nadaljujejo, se učencu dodeli še dodatno individualno in skupinsko pomoč. Izvajajo jo lahko učitelji, specialni pedagogi, psihologi, pedagogi ali socialni pedagogi. 


4.     Mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove

Kadar prvi trije koraki ne prinesejo dovoljšnega napredka, lahko šola zaprosi za dodatno strokovno mnenje ustrezno specializirano strokovno ustanovo (npr. svetovalni center) ali pa se starši odločijo za diagnostični postopek pri zunanjem strokovnjaku. 


5.     Program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo (odločba o usmeritvi)

Če se izkaže, da učenec potrebuje več prilagoditev in pomoči, se staršem predlaga usmeritev otroka v izobraževalni program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo. Za učenca to pomeni nadaljevanje izvirnega projekta pomoči – a z več prilagoditvami in pomoči. Dodatno strokovno pomoč izvaja psiholog, pedagog, specialni pedagog ali socialni pedagog, glede na določila odločbe. Glede na določila odločbe se učencu prilagodi tudi prostor, pripomočke oziroma učna gradiva in po potrebi tudi ocenjevanje znanja. 


Z usmeritvijo v program vzgoje in izobraževanja s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo lahko otrok pridobi naslednje vrste dodatne strokovne pomoči: 

·       Učno pomoč 

·       Pomoč za premagovanje primanjkljajev oziroma motenj

·       Svetovalno storitev 


Svetovalna storitev je namenjena uspešnemu zagotavljanju podpornega okolja za učenca, otrokovim staršem, strokovnim delavcem in zaposlenim v šoli. 

Podrobnejše informacije o postopku usmerjanja dobite pri šolski svetovalni službi (031 704 319) in na spletni strani Zavoda za šolstvo (zavihek: Usmerjanje otrok s posebnimi potrebami). 


Share by: