Umetnost na osnovni ravni

UMETNOST

Umetnost

Cilj likovnega izobraževanja v Evropskih šolah je dati prednost izražanju: izražanju občutkov in čustev ob srečanju z umetnostjo, pa tudi izražanju in praksi pri uporabi različnih umetniških medijev. Likovna umetnost spodbuja svobodno izražanje, prevzemanje pobude in vlogo posameznika v ustvarjalnosti, ne glede na to ali gre za njegovo zasebno ali javno življenje.

Umetnost omogoča spoznavanje drugih stvari s svojimi idejami, občutki in izkušnjami v ustvarjalni podobi v glasbi, kretnjah in gibih. To srečanje bogati otroka in mu omogoča, da se sprašuje o lastnih interpretacijah in predstavah sveta, da jim omogoči, da odstopijo od ustaljenih okvirov in gradijo kulturne in estetske reference.


V učnem načrtu za umetnost so vsebine združene v dveh področjih:

- statična umetnost (tj. slikarstvo, obrt, slike itd.)
- gibajoča se umetnost (dramska igra, uprizarjanje itd.).


Glasba

Glavni cilji  učnega načrta za glasbo so zagotoviti razvoj kompetenc učencev v glasbi, njihovo samopodobo, samoizražanje in osebno obogatitev, kar omogoča vsakemu otroku, da polno izkoristi svoj potencial. Glavna načela so zagotavljanje celostnega pristopa k učenju glasbe kot vseživljenjske izkušnje, medpredmetni vidiki glasbe, evropska dimenzija, učenje skozi delo in večji poudarek na procesu učenja glasbe kot izdelka.

Glasbeno izobraževanje vključuje razvijanje znanj, veščin, stališč, občutkov in čutov.

Otroci skozi glasbo razvijajo svoje razumevanje, glasbeno presojajo, razvijajo svoj slušni spomin, se izražajo fizično in čustveno ter ustvarjajo svoje glasbene ideje. Glasbo ozavestijo skozi stoletja in se naučijo razumeti in ceniti njeno dediščino.

Z učenjem glasbe učenci razvijajo zavest o svojem edinstvenem kulturnem ozadju. Poleg tega je v večkulturnem sistemu evropskih šol glasba zelo pomembno sredstvo za medkulturno komunikacijo.


Učni načrt je sestavljen iz treh učnih področij:

- ustvarjanje,
- interpretacija, 
- zaznavanje.

Share by: